dimarts, 19 de maig de 2020

La primavera

Bon dia famílies!

Avui us parlarem del llenguatge verbal i us proposarem crear una petita conversa amb els vostres fills i filles, ho podeu fer amb suport d'algunes imatges. 

Què us sembla si parleu de la primavera? 
Tant a la llar d'infants com a casa volem oferir als infants aportacions perque adquireixin el llenguatge necessari per integrar-se a la societat.

En l'etapa de 0 a 3 anys les prioritats es concreten en la comprensió i utilització progressiva que l’infant ha de fer del llenguatge oral.

 Objectius
-Descrobrir i experimentar l’emissió de sons elementals i la imitació dels primers sons elaborats.
-Utilitzar progressivament un vocabulari ajustat a les situcions quotidianes.
-Utilitzar les regles morfosintàctiques fonamentals que li permeten elaborar frases senzilles.
-Utilitzar algunes formes socials de comunicació oral com les de salutació i acomiadament.

Avui podeu parlar als vostres fills i filles de la primavera, de les flors o els diferents animals i cantar algunes cançons.

Per exemple: LES ABELLES, com són?  Les abelles són petites, de color groc i negre, etc. què fan? Les abelles tenen ales i poden volar, etc.


És evident que entre l’etapa de 0 a 6 anys hi ha una clara evolució en l’expressió verbal infantil. 

Etapes que hi podem trobar

Etapa prelingüística (de 0 a 12 mesos) 

0-2 mesos: Plors, crits, sorolls de succió. Reacciona als sorolls d’ambient.

3-4 mesos: Diferenciació dels crits i plors segons la causa (gana,dolor, malestar), sons de plaer i rialles. Gira el cap i els ulls cap a la font de so. S’inicia el balbuceig.

5-6 mesos: Respon vocalment als estímuls, comença a vocalitzar, segueix amb la mirada de l’adult.

7-8 mesos: Jocs vocals. Reconeix els adults familiars, el balbuceig comprèn sons propers a les vocals i consonants del llenguatge adult.

9-10 mesos: Preconversa: vocalitza més durant els intervals que l’adult deixa lliures i intenta espaiar i escurçar les vocalitzacions per deixar lloc a la resposta de l’adult.

11-12 mesos: Comprèn globalment algunes paraules familiars (mama,papa,nen) vocalitzacions més precises i controlades quant al to i la intensitat. Agrupa sons en síl·labes que repeteix voluntàriament.

Durant el procés d’aprenentatge del llenguatge, són els infants els que s’han d’adaptar al model que els ofereix l’adult, per això, és important evitar parlar als infants de forma simple, un gos es un gos i no un bub bub.

Etapa lingüística (de 12 a 24 mesos) 

10-18 mesos: L’infant diu les primeres paraules i algunes paraules poden ser inventades.

El significat que l’infant otorga a les primeres paraules  està lligat a la pròpia experiència en un context compartit amb l’adult. 

Comencen a distingir masculí i femení (nen-nena). Empren paraules socials (hola, adéu) de lloc (aquí) i petició (més).

18-24 mesos: Predomina la comunicació verbal. Comença a posar nom a les seves emocions i sentiments. Els infants amplien considerablement l’emissió de fonemes per construir noves paraules però encara fan errors.

Un petonet peixets i bon dimarts🤗♥️


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada